Archiwum dla daty: 14-02-2012

Marketing internetowy  

Marketing internetowy jest pojęciem dość szerokim. Obejmuje szereg działań mających na celu zareklamowanie danego produktu lub usługi. Zmierzamy do tego poprzez przesyłanie informacji marketingowej do odpowiadających nam odbiorców. Wybór grupy odcelowej pozwala na dotarcie do właściwych klientów i ich pozyskanie. Na marketing internetowy składają się reklamy, które są publikowane w różnej formie. Reklamą jest wyświetlenie się strony na pierwszych stronach rankingu wyszukiwarek. Na obcych stronach, zwykle o działalności powiązanej z naszą, zamieszcza się odpowiednie linki. Dużą siłę przebicia mają reklamy multimedialne, które jednak są dość drogą formą marketingu. Poza tym wszędzie natykamy się na banery oraz ogłoszenia reklamowe. Coraz więcej mówi się również o marketingu szeptanym, który dobrze funkcjonuje m.in. dzięki portalom społecznościowym. Działania marketingu internetowego obejmują również listy marketingowe. Rejestrując się na różnych stronach zwykle jesteśmy pytani, czy chcemy otrzymywać nowe informacje o bieżących działaniach danej firmy lub o nowych wydarzeniach. Jeśli zaakceptujemy taką możliwość, wówczas otrzymujemy je na e-mail. Przy okazji podmiot ma możliwość zwiększenia zainteresowania klienta formą reklamy, którą ten będzie otrzymywał pocztą mailową. Część firm w okresach świątecznych przesyła kartki świąteczne o charakterze multimedialnym np. śpiewającego kurczaka lub św. Mikołaja zjeżdżającego na saniach. W ten sposób można wpłynąć na konsumenta wzbudzając jego pozytywne odczucia wobec firmy, a to wpływa na przyszłe decyzje dotyczące wyboru produktu. Mailing reklamowy należy do bardzo popularnych metod reklamy. Niestety wciąż popularną, ale niezbyt chlubną metodą reklamy jest spamowanie. Na naszą skrzynkę otrzymujemy informacje niewiadomego pochodzenia, które są dla nas niepożądane.

Pozycjonowanie stron  

Bez strony internetowej żadna firma właściwie nie istnieje. Gdy konsument potrzebuje konkretnej usługi lub produktu z reguły otwiera przeglądarkę internetową. Dzięki temu, w krótkim czasie może wyszukać oferty kilku firm, porównać je ze sobą i wybrać najkorzystniejszą opcję. Właśnie z tego względu konieczne jest dobre wypozycjonowanie strony. Pozycjonowanie polega na takiej ekspozycji danej witryny, aby po wpisaniu sloganu służącego wyszukaniu pożądanej przez konsumenta opcji strona wyświetliła się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Internetowym konsumentom zależy przede wszystkim na szybkim wyszukaniu konkretnych treści. Przede wszystkim tytuł strony musi zawierać interesujący tekst oraz równie ciekawy opis umieszczony pod nim. Dzięki takiemu zabiegowi internauta zdecyduje się na wejście w pozycję naszej strony, a nie innej. Oczywiście pozycjonowanie nie dotyczy tylko firm świadczących określone usługi, ale może również dotyczyć blogów lub stron fundacji oraz stowarzyszeń. Po prostu każdy, kto chce zaistnieć w sieci internetowej powinien zadbać o pozycjonowanie witryny. Pamiętajmy, że im więcej osób zagląda na naszą stronę i zatrzymuje się na niej na dłuższy czas tym wyżej w wyszukiwarce będzie się ukazywać nasza strona. W wyszukiwarkach działa bowiem parametr popularności. Wyszukiwarki różnią się między sobą pod względem elementów, które biorą pod uwagę przy ocenie stron. Najważniejszym z nich jest wspomniana przed chwilą popularność stron. Poza tym pod uwagę brana jest zwykle budowa oraz zawartość strony, a także link popularity. Budowa i zawartość strony mają najmniejsze znaczenie, ale należy zwracać uwagę na to jak często i w jakich miejscach rozmieszczone są słowa kluczowe. Nie lekceważmy tytułu strony, ponieważ jest on rzucającym się w oczy elementem strony.