Promocja  

Promocja stanowi element marketingu. Aby doszło do efektywnej promocji musi być dobry przepływ informacji pomiędzy konsumentem a producentem. Właściwie cały marketing opiera się na komunikacji, która jest niezbędna do uzyskania odpowiednich informacji, które umożliwiają odniesienie sukcesu. Dzięki temu nie dochodzi do sytuacji, gdy firma wprowadza na rynek nikomu niepotrzebną usługę lub produkt. Poprzez badania marketingowe przedsiębiorstwo posiada informacje dotyczące potrzeb i oczekiwań konsumentów. Otrzymane dane pozwalają na stworzenie produktu lub usługi na miarę wytypowanej grupy konsumentów. Kiedy produkt jest gotowy rozpoczynają się działania promocyjne. Promocja polega na dostarczeniu informacji o produkcie, a dokładnie o czasie, miejscu, cenie oraz ewentualnie innych warunkach, w których konsument może dokonać zakupu. W działaniach promocyjnych należy podkreślić indywidualne cechy produktu, szczególnie te, które, stawiają go wyżej niż inne produkty tego samego gatunku wytworzone przez innych producentów. Promocja powinna zostać przeprowadzona w taki sposób, aby klient dowiedział się o istnieniu produktu, przekonał się cod o jego wartości oraz przywiązał się do marki. Jest to scenariusz idealny, który zapewni nam stałych klientów. Najprostszą formą promocji żywności są promocje w hipermarketach, gdzie hostessy częstują produktem informując przy okazji o jego zaletach oraz warunkach zakupu. Kiedy nadchodzą cieplejsze dni na ulicach pojawiają się również osoby rozdające napoje w mini puszkach. Szczególnie podczas upałów jest to dobra metoda, aby w ogóle zachęcić kogoś do spróbowania nowego napoju. Wszelkiego rodzaju usługi oraz produkty promuje się również na targach, które dają klientom możliwość otrzymania szczegółowych informacji o danym produkcie i porównania go z innymi.