Reklama banerowa  

Wśród form reklamy internetowej rozwinęła się reklama banerowa. Na pewno każdy, kto porusza się po internetowej sieci zaobserwował na wielu stronach elementy graficzne, które po kliknięciu na nie przenoszą nas na inną stronę internetową. Wspomniane elementy graficzne przybierają postać obrazków, zdjęć, gifów, animacji oraz flashy. Prezentowane są w formatach .jpg, .gif lub .swf. Reklama banerowa na pewno należy do niezwykle kreatywnych form reklamy, przez co staje się bardziej interesująca. Przede wszystkim przykuwa uwagę użytkowników odwiedzających strony www. Jeśli ktoś potrafi samodzielnie przygotować baner lub posiada znajomego o takich umiejętnościach to jego szczęście. Reszta jest zdana na umiejętności profesjonalistów. Projekt baneru, czyli jego wizualny wygląd można przygotować samemu, a kto inny wcieli go tylko w życie. Można również przedstawić tylko ogólną koncepcję lub poprosić o dobranie odpowiedniej grafiki. Miejsce, w którym baner zostanie umieszczony jest niemal dowolne. Wszystko zależy od budowy i zawartości strony oraz tego, które miejsce będzie dla niego najlepsze. Banery tak samo sprawdzają się na dole i u góry strony, z jej lewej lub prawej strony. Mogą nawet znaleźć się w środku tekstu. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie w banerze logo firmy lub jej nazwy. Każdy element, który będzie kojarzył się z naszą działalnością będzie dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu zafunkcjonujemy w świadomości konsumentów. Jest to element budowania wizerunku internetowego. Przykuwający uwagę znak, który jest umieszczony w zauważalnym miejscu stanowi bardzo dobrą reklamę. Pamiętajmy jednak, aby reklamy banerowej nie zamieszczać na pierwszej lepszej stronie. Powinna być zbliżona pod względem tematycznym do naszej strony. Wówczas trafimy do właściwego odbiorcy.