Reklama prasowa  

Reklama prasowa jest wciąż często wykorzystywanym narzędziem promocji. Reklamy można zamieszczać w gazetach codziennych, miesięcznikach, magazynach oraz w prasie specjalistycznej. Wszystko zależy od tego co reklamujemy, jak to jest branża i do jakiego grona odbiorców zamierzamy dotrzeć. Istnieje kilka form reklamy prasowej. Jedną z nich są ogłoszenia prasowe. Ceny publikacji wahają się w zależności od wydawnictwa. Zwykle brana jest pod uwagę ilość znaków, które chcemy zamieścić, czyli po prostu długość ogłoszenia. Zawsze warto przynajmniej spróbować negocjacji w kwestii ceny. Z reguły, jeśli chcemy, żeby ogłoszenie pojawiało się przez dłuższy okres czasu lub często, proponowane są rabaty. Ogłoszenie prasowe nie jest typową reklamą zachwalającą produkt. Jest raczej zwięzłą informacją dotyczącą oferowanej usługi. Ogłoszenia prasowe dotyczą najczęściej usług kupna, sprzedaży, wynajmu, a także wykonywanie różnego rodzaju usług: transportowych, rozliczeniowych, turystycznych, czy też budowlanych. Ogłoszenie prasowe powinno zawierać jak największą liczbę konkretnych informacji zawartą w zwięzłym tekście. Stworzenie takiego tekstu nie jest łatwym zadaniem, ponieważ musimy wyróżnić spośród innych firm oferujących tą samą usługę. Zamieszczając ogłoszenie w prasie musimy pamiętać również o takim istotnym szczególe, jakim jest szata graficzna. Całość musi być czytelna dla potencjalnego klienta. W prasie zamieszcza się również typowe reklamy, które mają przyciągać przede wszystkim formą graficzną i hasłami reklamowymi. Czasem są umieszczane gdzieś z boku strony, a czasem wypełniają ją całą. Kolejną formą reklamy prasowej są sploty reklamowe. Wystarczy zamieścić zgrabnie ułożony tekst, który będzie od razu przywodził na myśl określoną branżę i dołączamy do niego tylko zdjęcie np. produktu.