Ulotki jako forma promocji  

Ulotki należą do bardzo popularnych materiałów promocyjnych. Niemal każdego dnia w naszych skrzynkach lub na klatce schodowej natykamy się na jakąś ulotkę. Raz jest to oferta pobliskiej pizzeri, innym razem oferta usług remontowych. W wielu punktach miasta, szczególnie w tych najbardziej ruchliwych stoją osoby rozdające ulotki. Trudno powiedzieć, ile osób tak naprawdę je przeczyta. Część z nich ląduje po prostu na śmietniku. Sięgamy po nie czasem odruchowo rozumiejąc jak niewdzięczną pracę mają osoby, które muszą je rozdać. Niektóre firmy płacą im marne grosze od ulotki, inne płacą uczciwą stawkę za godzinę. Niestety ulotka nie zawsze jest właściwą formą promocji, a już na pewno zwykle akcja ulotkowa jest przeprowadzana w nieodpowiedni sposób. Przede wszystkim zatrudniając osoby, które będą rozdawać ulotki zastanówmy się czy będą godnie reprezentować naszą firmę. Jeśli jesteśmy firmą kosmetyczną to nie zatrudniajmy studenta w podartych dżinsach. Wygląd ma być schludny i adekwatny do branży, którą chcemy rozreklamować. Na pewno klientów do studia tatuażu przysporzą nam osoby już wytatuowane. Mogą być ubrane w ekstrawagancki sposób i mieć ufarbowane włosy na zielone – dzięki temu przyciągną większą uwagę. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczanie ulotek w gabinetach lekarskich lub zakładach usługowych, gdzie klient czekając na swoją kolej z chęcią sięgnie po ulotkę, aby zabić czas. Własne usługi możemy reklamować w ten sposób we własnym zakładzie lub spytać się o taką możliwość w innych lokalach. Ulotki powinny być rozdawane w odpowiednich godzinach i właściwych miejscach. Nie wciskajmy tego skrawka papierku wszystkim przechodzącym osobom. Istotne znaczenie ma kształt i szata graficzna ulotki. Musi zachęcać wizualnie do jej przeczytania. Dobrym dodatkiem do ulotki jest dołączony kupon rabatowy lub nawet mini cukierek.