Marketing miasta  

Data publikacji: 31-01-2012, Tagowanie: rodzaje marketingu, potrzeby rynkowe, produkt

Na rozwój miasta wpływają w dużej mierze jego władze, które muszą się posługiwać odpowiednimi narzędziami marketingowymi. Definicja marketingu pod kątem miasta nie różni się właściwie od marketingu wnikającego w różne dziedziny naszego życia. Można powiedzieć, że marketing jest procesem nie tylko zarządczym, ale również społecznym, poprzez który osoby lub grupy zaspokajają swoje potrzeby na drodze tworzenia, oferowania i wymiany posiadających wartość produktów. W odniesieniu do miasta sprawdza się również model 4P, czyli tzw. mix marketingowy. Składa się on z takich elementów jak: produkt, cena (warunki zawierania kontraktów), dystrybucja (sposoby oferowania) oraz promocja miasta. Aby mówić o marketingu miasta muszą zaistnieć przynajmniej dwie strony o niezaspokojonych potrzebach. W przypadku marketingu miasta ważna jest komplementarność oraz substytucyjność. Komplementarność oznacza, że wszystkie elementy kompozycji marketingowej tworzą jedną nierozerwalną całość. Substytucyjność oznacza natomiast, że w niektórych przypadkach, do pewnego stopnia jeden element kompozycji marketingowej możemy zastępować drugim. Wobec władz miasta oczekiwania mają następujące podmioty: mieszkańcy, przedsiębiorcy, massmedia, turyści, a także potencjalni mieszkańcy. Aby określić, z jakich elementów składa się marketing miasta należy zastanowić się nad systemem celów stojących przed zarządem miasta. Głównym celem jest zapewnienie wysokiej jakości życia mieszkańcom. Jakość życia jest określana przy pomocy odpowiednich wskaźników. Za realizację celów funkcjonalnych odpowiadają wydzielone jednostki miasta. Na przykład do marketingowych zadań oświaty należy pozyskiwanie środków finansowych na rozwój systemu oświaty oraz przekonywanie mieszkańców do planowanych zmian w systemie edukacyjnym.

Reklama multimedialna  

Data publikacji: 01-02-2012, Tagowanie: rodzaje marketingu, potrzeby rynkowe, produkt

Reklama multimedialna to reklama obejmująca różne środki przekazu. Ilość reklam, która ukazuje się w telewizji aż nas przytłacza. Wyższą szkołą operowania słowem są reklamy radiowe, w których liczy się efekt treści oraz dźwięku. Oczywiście w grę wchodzą również najróżniejsze formy reklamy internetowej. Właściwie nieco już przestarzałą formą są ulotki rozdawane na ulicach. Nie jest to najlepsza forma promocji, ponieważ większość ulotek nie trafia do potencjalnej grupy klientów i ląduje w koszy na śmieci. Reklama multimedialna, w wielu sytuacjach jest najlepszą formą reklamy. Bardzo ważną rolę odgrywają ekrany umieszczane w centrach handlowych oraz w środkach komunikacji miejskiej. Prezentacje multimedialne odgrywają znaczącą rolę w prezentowaniu danej marki podczas targów. Zdecydowanie wpływają na decyzje zarówno konsumentów, jak i partnerów biznesowych. Dlatego coraz częściej są głównym elementem spotkań biznesowych oraz wszelkich konferencji. Mogą zawierać czynnik edukacyjny. Zdecydowanie nadają się do wszelkich akcji społecznościowych. Doskonale obrazują wygłaszane referaty i pokazują mocne strony projektu. Prezentacja multimedialna może ograniczać się do pokazu slajdów obrazkowych. Mogą to być również szersze pokazy przeznaczone do rzutników i projektorów. Wśród nich znajdują się również nagrania płyt DVD lub w innej formie. Czasem wystarczają wymowne zdjęcia panoramiczne. W reklamie multimedialnej najważniejsze jest uzyskanie efektów, które zwracają uwagę. Dzięki temu nieznany dotąd produkt zacznie być rozpoznawalny. Agencje reklamowe, szczególnie te które specjalizują się w reklamie multimedialnej, oferują systemy multimedialne, które znacznie usprawniają prowadzenie kampanii reklamowych. Pozwalają na przekaz informacji, nawiązanie kontaktu z klientem oraz zbieranie i przetwarzanie danych.

Marketing szeptany  

Data publikacji: 01-02-2012, Tagowanie: zastosowanie, potrzeby rynkowe, produkt

Nie od dziś widomo, że informacje najlepiej rozchodzą się poprze sieć powiązań między ludźmi. Jeden sąsiad powie coś drugiemu, ten przekaże to swojemu kuzynowi, który z kolei opowie o tym w pracy. Kolejne osoby będą przekazywać pozyskane dane coraz dalej. Jeśli mielibyśmy rozrysować ścieżkę, jaką przebywa dana informacja okazałoby się, że ma ona olbrzymi zasięg terytorialny, a często trafia do jednej osoby kilkakrotnie. Zazwyczaj mamy zaufanie do rodziny i do naszych znajomych. Dlatego bierzemy pod uwagę wiadomości, które nam przekazują. Mogą one być związane np. z wyborem salonu fryzjerskiego, zakupem samochodu lub sprzętu elektronicznego. Mogą też dotyczyć drobniejszych spraw takich jak wybór proszku do prania lub kremu do twarzy. Marketing szeptany polega właśnie na docieraniu do konsumentów poprzez bezpośredni przekaz. Z perspektywy osób sprzedających produkty lub usługi marketing szeptany przynosi duże korzyści. Jest bardzo skuteczną formą marketingu. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na dużą wiarygodność informacji. Przyjęło się przekonanie, że reklamy telewizyjne kłamią, ponieważ po prostu producenci chcą zwiększyć dochody ze sprzedaży. Marketing szeptany jest narzędziem prowokującym do dyskusji oraz rekomendowania danej marki. Istnieją firmy, które zajmują się rozkręcaniem akcji marketingu. Polega to na tym, że rejestrujemy się na takim portalu. Po wejściu na nasze konto zwykle są różne ankiety do wypełnienia np. dotyczące tego czy palimy papierosy. Często ankiety pojawiają się równocześnie z prowadzonymi akcjami. Potwierdzamy, czy chcemy brać udział np. w akcji związanej z napojem alkoholowym. Z reguły wygląda to tak, że w krótkim czasie dostajemy próbki oraz ulotki, którymi możemy się dzielić ze znajomymi. Równocześnie wypełniamy formularze z każdej z rozmów, w której opisujemy reakcję danej osoby na produkt.



Warning: Use of undefined constant poprzednia - assumed 'poprzednia' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pestka/domains/mobilemind.pl/public_html/index.php on line 433
poprzednia     1 2 [3] 4 5 6
Warning: Use of undefined constant następna - assumed 'następna' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pestka/domains/mobilemind.pl/public_html/index.php on line 498
    następna