Reklama banerowa  

Wśród form reklamy internetowej rozwinęła się reklama banerowa. Na pewno każdy, kto porusza się po internetowej sieci zaobserwował na wielu stronach elementy graficzne, które po kliknięciu na nie przenoszą nas na inną stronę internetową. Wspomniane elementy graficzne przybierają postać obrazków, zdjęć, gifów, animacji oraz flashy. Prezentowane są w formatach .jpg, .gif lub .swf. Reklama banerowa na pewno należy do niezwykle kreatywnych form reklamy, przez co staje się bardziej interesująca. Przede wszystkim przykuwa uwagę użytkowników odwiedzających strony www. Jeśli ktoś potrafi samodzielnie przygotować baner lub posiada znajomego o takich umiejętnościach to jego szczęście. Reszta jest zdana na umiejętności profesjonalistów. Projekt baneru, czyli jego wizualny wygląd można przygotować samemu, a kto inny wcieli go tylko w życie. Można również przedstawić tylko ogólną koncepcję lub poprosić o dobranie odpowiedniej grafiki. Miejsce, w którym baner zostanie umieszczony jest niemal dowolne. Wszystko zależy od budowy i zawartości strony oraz tego, które miejsce będzie dla niego najlepsze. Banery tak samo sprawdzają się na dole i u góry strony, z jej lewej lub prawej strony. Mogą nawet znaleźć się w środku tekstu. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie w banerze logo firmy lub jej nazwy. Każdy element, który będzie kojarzył się z naszą działalnością będzie dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu zafunkcjonujemy w świadomości konsumentów. Jest to element budowania wizerunku internetowego. Przykuwający uwagę znak, który jest umieszczony w zauważalnym miejscu stanowi bardzo dobrą reklamę. Pamiętajmy jednak, aby reklamy banerowej nie zamieszczać na pierwszej lepszej stronie. Powinna być zbliżona pod względem tematycznym do naszej strony. Wówczas trafimy do właściwego odbiorcy.

Reklama prasowa  

Reklama prasowa jest wciąż często wykorzystywanym narzędziem promocji. Reklamy można zamieszczać w gazetach codziennych, miesięcznikach, magazynach oraz w prasie specjalistycznej. Wszystko zależy od tego co reklamujemy, jak to jest branża i do jakiego grona odbiorców zamierzamy dotrzeć. Istnieje kilka form reklamy prasowej. Jedną z nich są ogłoszenia prasowe. Ceny publikacji wahają się w zależności od wydawnictwa. Zwykle brana jest pod uwagę ilość znaków, które chcemy zamieścić, czyli po prostu długość ogłoszenia. Zawsze warto przynajmniej spróbować negocjacji w kwestii ceny. Z reguły, jeśli chcemy, żeby ogłoszenie pojawiało się przez dłuższy okres czasu lub często, proponowane są rabaty. Ogłoszenie prasowe nie jest typową reklamą zachwalającą produkt. Jest raczej zwięzłą informacją dotyczącą oferowanej usługi. Ogłoszenia prasowe dotyczą najczęściej usług kupna, sprzedaży, wynajmu, a także wykonywanie różnego rodzaju usług: transportowych, rozliczeniowych, turystycznych, czy też budowlanych. Ogłoszenie prasowe powinno zawierać jak największą liczbę konkretnych informacji zawartą w zwięzłym tekście. Stworzenie takiego tekstu nie jest łatwym zadaniem, ponieważ musimy wyróżnić spośród innych firm oferujących tą samą usługę. Zamieszczając ogłoszenie w prasie musimy pamiętać również o takim istotnym szczególe, jakim jest szata graficzna. Całość musi być czytelna dla potencjalnego klienta. W prasie zamieszcza się również typowe reklamy, które mają przyciągać przede wszystkim formą graficzną i hasłami reklamowymi. Czasem są umieszczane gdzieś z boku strony, a czasem wypełniają ją całą. Kolejną formą reklamy prasowej są sploty reklamowe. Wystarczy zamieścić zgrabnie ułożony tekst, który będzie od razu przywodził na myśl określoną branżę i dołączamy do niego tylko zdjęcie np. produktu.

Copywriting a reklama  

Copywriting jest dziedziną, która ma istotne znaczenie dla reklamy i całego marketingu. Hasła reklamowe muszą być chwytliwe i oddziaływać na konsumentów. Od zadań słownych są właśnie copywriterzy. Wymyślają również nazwy firm oraz produktów tak, aby zostały zauważone na rynku. Copywriting jest sztuką, która potrafi przyciągnąć uwagę i wpłynąć na decyzję klienta. Doświadczenia copywriterzy wiedzą, w jaki sposób dopasować się do oczekiwań klienta. Jest to dziedzina ściśle związana z psychologią reklamy. Tworząc nazwę firmy musimy wziąć pod uwagę branżę, w której działa oraz sprawdzić nazwy firm już istniejących. Po pierwsze robimy to dlatego, żeby nie powtórzyć nazwy firmy będącej już na rynku. Ze względu na obowiązujące prawo firma nie zostałaby zarejestrowana pod zastrzeżoną już nazwą. Po drugie, aby zorientować, czym charakteryzują się dotychczasowe nazwy i znaleźć nazwę, która na ich tle będzie się wyróżniać. Wszelkiego rodzaju teksty marketingowe zamieszczane na ulotkach lub w biuletynach informacyjnych również wymagają starannego opracowania. Pisząc jakiekolwiek teksty musimy pamiętać o zachowaniu odpowiedniego ładu. Trzymajmy się jednego czasu, w większości przypadków będzie to czas teraźniejszy. Wyjątkiem będzie ujmowanie w ciekawą formę jakiejś historii z przeszłości. Teksty musi być uporządkowany. Kolejny akapit musi logicznie wynikać z poprzedniego. Wszelkie nagłówki powinny zawierać więcej niż jeden wyraz. Kiedy zapanujemy już zaplanujemy strukturę tekstu, czeka na nas największe wyzwanie. Każdy teksy powinien być oryginalny. Najlepiej są zapamiętywane te teksty, które odznaczają się niecodziennym podejściem do tematu. W opisach powinny się pojawiać sformułowania mówiące o zaletach danego produktu, które są dla potencjalnego klienta naprawdę ważne.



Warning: Use of undefined constant poprzednia - assumed 'poprzednia' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pestka/domains/mobilemind.pl/public_html/index.php on line 433
poprzednia     2 3 4 [5] 6
Warning: Use of undefined constant następna - assumed 'następna' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/pestka/domains/mobilemind.pl/public_html/index.php on line 498
    następna