Warunki zaistnienia marketingu  

Data publikacji: 21-01-2012, Tagowanie: marketing, możliwości marketingu, rynek

Marketing jest dziedziną, która obejmuje coraz więcej aspektów naszego życia, ale żeby mówić o marketingu muszą zostać spełnione określone warunki. Po pierwsze muszą pojawić się co najmniej dwie strony o niezaspokojonych potrzebach. Stron może być znacznie więcej i mogą to być pojedyncze osoby lub organizacje. Wyobraź sobie, że jesteś specjalistą do spraw personalnych i chciałbyś pozyskać informacje dotyczące nowoczesnych metod rekrutacji. Nie wiesz o istnieniu pisma, które zawiera bardzo fachowe informacje dotyczące właśnie tej tematyki. Tymczasem w pobliskim kiosku można dostać właśnie to czasopismo. Ty oraz właściciel kiosku i wydawca jesteście stronami o niezaspokojonych potrzebach. Musi zaistnieć zamiar, a także możliwość zaspokojenia tych potrzeb. Pismo leży w kiosku, a ty posiadasz pieniądze na jego zakup. Trzecim warunkiem zaistnienie marketingu jest sposób porozumiewania się stron o niezaspokojonych potrzebach. Pismo leży prawie pod nosem, ale ty nie wiesz o jego istnieniu. Musisz zostać poinformowany, że jest dostępne. Tutaj najważniejszą rolę odgrywa promocja. O produktach dowiadujemy się z reklam, z ulotek lub poprzez maile o charakterze reklamowym. Jeśli zostaną właściwie uruchomione kanały promocyjne wówczas będziesz wiedział, że wystarczy wyjść do kiosku. Ostatnim punktem zaistnienia marketingu jest posiadanie czegoś podlegającego wymianie. Po prostu musi zostać zawarta transakcja. Dochodzi do wymiany pomiędzy nabywcą a sprzedawcą. W tym wypadku specjalistyczne pismo zostaje wymienione na gotówkę. Każda ze stron pozbyła się czegoś, ale też zyskała coś jednocześnie. Ty możesz poczytać o interesującej cię problematyce i posiąść fachową wiedzę, a sprzedawca zwiększył swój budżet, co jest dobrym krokiem do utrzymania się na rynku. Jak widać marketing jest bardziej złożonym procesem niż wydaje się to na pierwszy rzut oka.