Znaczenie opakowania  

Kupując produkty konsumenci często zwracają uwagę na opakowanie. Opakowaniem nazywamy pojemnik lub pudełko dowolnego rodzaju zawierające różne informacje, w którym kryje się nasz produkt. Opakowanie jest częścią strategii marketingowej. Wizualny efekt, jaki daje ten niby niepozorny przedmiot skłania wiele osób do sięgnięcia właśnie po ten, a nie po inny produkt. Jest to element, który może bardzo skutecznie przyczynić się do zbudowania naprawdę silnej marki. Opakowanie zawiera niezbędne dla konsumenta informacje dotyczące składników produktu oraz sposobu jego użytkowania. Zamieszczenie takich informacji jest niezbędne ze względów prawnych. Często możemy zobaczyć na opakowaniu różnego rodzaju znaki. Informują nas na przykład, że jest to produkt ekologiczny. Rzetelne i kompletne informacje sprawią, że nasz produkt stanie się bardziej wiarygodny wśród konsumentów. Opakowanie pełni także inne funkcje. Przede wszystkim dla klientów liczy się wygoda jego otwierania, ale również to, czy we właściwy sposób zabezpiecza znajdujący się w jego wnętrzu produkt. Produkty takie jak żywność, które są zabezpieczone i przechowywane w odpowiedni sposób dzięki opakowaniom zyskują dłuższy czas przydatności do spożycia. Mogą spokojnie leżeć na sklepowych półkach. Stworzenie odpowiedniego opakowania należy do przemyślanych działań marketingowych. Przy jego pomocy produkt dociera do świadomości klientów. Szczególnie podatne na tego typu działania są dzieci, które uwielbiają kolorowe obrazki oraz pudełka w bardziej wymyślnych kształtach. Często konsumenci wypowiadają się, że dany produkt np. w poprzednim opakowaniu był smaczniejszy. Wystarczy niewielka zmiana związana z produktem, a jego postrzeganie diametralnie się zmienia. Poza tym w wielu przypadkach przywiązujemy się do tradycyjnych opakowań, które funkcjonowały przez lata. Dlatego kompletna zmiana opakowania nie zawsze wyjdzie produktowi na dobre.