Copywriting a strony internetowe  

Data publikacji: 17-02-2012, Tagowanie: reklama internetowa, internet

Wszechobecna reklama wymaga intensywnej pracy copywriterów. Ich praca jest widoczna również na stronach internetowych. Teksty dobrej jakości bardzo przydają się w pozycjonowaniu stron. Odpowiednio napisane sprawiają, że wyszukiwarki wstawiają je na wysokich pozycjach. W tym celu wystarczy dobrać odpowiednie słowa. Łatwo się mówi, ale niedoświadczonej osobie na pewno sprawi to trudność. Słowa oraz frazy kluczowe mają niezwykle istotne znaczenie. Ludzie szukając różnych usług szukają ich w pobliskich okolicach. Dlatego do frazy najlepiej dołączyć nazwę naszego miasta. Jeśli prowadzimy na przykład salon kosmetyczny możemy użyć frazy: makijaż dzienny Kraków. Wymyślając odpowiednie słowa i frazy kierujemy się perspektywą osób, które wyszukują w Internecie świadczone przez nas usługi. Zastanawiamy się, co one wpisałyby w wyszukiwarkę. Unikamy języka wyrafinowanego, wyrazów, których się rzadko używa. Najlepszym rozwiązaniem jest zwykły język potoczny, ale zdecydowanie poprawny. Zbyt duża liczba słów i fraz kluczowych nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej, żeby powtarzały się rzadziej, ale teksty zachowały dobrą jakość. Bardzo duże znaczenie ma również nazwa naszej strony oraz towarzyszących jej podstron. Copywriting służy nie tylko efektywnemu pozycjonowaniu. Na stronie głównej zamieszczamy zazwyczaj istotne treści związane z historią firmy, jej ofertą i sukcesami oraz danymi kontaktowymi. Każda strona ma zwykle opis pod hasłem „O nas”. To, w jaki sposób zaprezentujemy działalność naszej firmy będzie miało ogromny wpływ na jej przyszłość. Informacje muszą być rzetelne, ale podane w lekkiej formie, którą przyjemnie się czyta. W zależności od brany teksty mogą mieć żartobliwy charakter, ale ich treść musi być od razu właściwie kojarzona. Dobrze by było zamieścić informację dotyczącą misji firmy. Powinno to być jedno zdanie, które dokładnie przedstawi, co jest dla firmy najważniejsze.