Google Adwords  

Data publikacji: 17-02-2012, Tagowanie: marketing internetowy, internet

Reklama jest niezwykle ważnym czynnikiem pozwalającym na zaistnienie danego podmiotu. Bardzo dużą rolę odgrywa obecnie reklama internetowa. Pożytecznym narzędziem stała się platforma Google Adwords. Dzięki Google reklamy mają szansę na pojawienie się w każdym miejscu internetowej przestrzeni. Otwierając jakkolwiek stronę natykamy się w większości przypadków na umieszczoną na niej reklamę. Reklamodawcy chętnie się afiszują na najbardziej popularnych portalach. Poza tym, gdy wyszukiwarka Google wyświetla nam listę wyników związanych z wprowadzonym przez nas słowem lub frazą, po prawej stronie ekranu również pojawiają się zwykle reklamy. Reklamy wciskają się wszędzie. Właściciele np. poczytnych blogów mogą na tym dodatkowo zarobić. Dzięki Google Adwords mamy możliwość zamieszczenia własnego linku sponsorowanego. Opisywane narzędzie jest powszechnie wykorzystywane ze względu na łatwą obsługę. Poza tym możemy na bieżąco monitorować nasze kampanie reklamowe. Efekty, jakie osiągniemy tą metodą zależą głownie od nas. Google Adwords tylko umożliwia zamieszczenie skonstruowanych przez nas linków. Dobra reklama to przede wszystkim dobra treść. Z rozmysłem musimy wybierać słowa oraz wyrażenia kluczowe, które będą odnosiły się do naszej działalności. Istotne jest to, że reklama dzięki Google Adwords trafia do właściwych odbiorców. Poza tym platforma pozwala również zawęzić grupę odbiorców np. do określonego regionu. Zainteresowani użytkownicy mają do niej łatwy dostęp, ponieważ jedyne co muszą zrobić to kliknąć w reklamę. Ważnym aspektem jest również kwestia finansowa. Osoba, która chce się reklamować nie płaci nic dopóki reklama nie zaczyna faktycznie trafiać do odbiorców. W rzeczywistości przedstawia się to tak, że płaci się od ilości wejść użytkowników na naszą reklamę. Dokładne ustalenia, co do płatności znajdziemy w poradniku Google Adwords.