Marketing internetowy  

Marketing internetowy jest pojęciem dość szerokim. Obejmuje szereg działań mających na celu zareklamowanie danego produktu lub usługi. Zmierzamy do tego poprzez przesyłanie informacji marketingowej do odpowiadających nam odbiorców. Wybór grupy odcelowej pozwala na dotarcie do właściwych klientów i ich pozyskanie. Na marketing internetowy składają się reklamy, które są publikowane w różnej formie. Reklamą jest wyświetlenie się strony na pierwszych stronach rankingu wyszukiwarek. Na obcych stronach, zwykle o działalności powiązanej z naszą, zamieszcza się odpowiednie linki. Dużą siłę przebicia mają reklamy multimedialne, które jednak są dość drogą formą marketingu. Poza tym wszędzie natykamy się na banery oraz ogłoszenia reklamowe. Coraz więcej mówi się również o marketingu szeptanym, który dobrze funkcjonuje m.in. dzięki portalom społecznościowym. Działania marketingu internetowego obejmują również listy marketingowe. Rejestrując się na różnych stronach zwykle jesteśmy pytani, czy chcemy otrzymywać nowe informacje o bieżących działaniach danej firmy lub o nowych wydarzeniach. Jeśli zaakceptujemy taką możliwość, wówczas otrzymujemy je na e-mail. Przy okazji podmiot ma możliwość zwiększenia zainteresowania klienta formą reklamy, którą ten będzie otrzymywał pocztą mailową. Część firm w okresach świątecznych przesyła kartki świąteczne o charakterze multimedialnym np. śpiewającego kurczaka lub św. Mikołaja zjeżdżającego na saniach. W ten sposób można wpłynąć na konsumenta wzbudzając jego pozytywne odczucia wobec firmy, a to wpływa na przyszłe decyzje dotyczące wyboru produktu. Mailing reklamowy należy do bardzo popularnych metod reklamy. Niestety wciąż popularną, ale niezbyt chlubną metodą reklamy jest spamowanie. Na naszą skrzynkę otrzymujemy informacje niewiadomego pochodzenia, które są dla nas niepożądane.