Pozycjonowanie stron  

Bez strony internetowej żadna firma właściwie nie istnieje. Gdy konsument potrzebuje konkretnej usługi lub produktu z reguły otwiera przeglądarkę internetową. Dzięki temu, w krótkim czasie może wyszukać oferty kilku firm, porównać je ze sobą i wybrać najkorzystniejszą opcję. Właśnie z tego względu konieczne jest dobre wypozycjonowanie strony. Pozycjonowanie polega na takiej ekspozycji danej witryny, aby po wpisaniu sloganu służącego wyszukaniu pożądanej przez konsumenta opcji strona wyświetliła się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Internetowym konsumentom zależy przede wszystkim na szybkim wyszukaniu konkretnych treści. Przede wszystkim tytuł strony musi zawierać interesujący tekst oraz równie ciekawy opis umieszczony pod nim. Dzięki takiemu zabiegowi internauta zdecyduje się na wejście w pozycję naszej strony, a nie innej. Oczywiście pozycjonowanie nie dotyczy tylko firm świadczących określone usługi, ale może również dotyczyć blogów lub stron fundacji oraz stowarzyszeń. Po prostu każdy, kto chce zaistnieć w sieci internetowej powinien zadbać o pozycjonowanie witryny. Pamiętajmy, że im więcej osób zagląda na naszą stronę i zatrzymuje się na niej na dłuższy czas tym wyżej w wyszukiwarce będzie się ukazywać nasza strona. W wyszukiwarkach działa bowiem parametr popularności. Wyszukiwarki różnią się między sobą pod względem elementów, które biorą pod uwagę przy ocenie stron. Najważniejszym z nich jest wspomniana przed chwilą popularność stron. Poza tym pod uwagę brana jest zwykle budowa oraz zawartość strony, a także link popularity. Budowa i zawartość strony mają najmniejsze znaczenie, ale należy zwracać uwagę na to jak często i w jakich miejscach rozmieszczone są słowa kluczowe. Nie lekceważmy tytułu strony, ponieważ jest on rzucającym się w oczy elementem strony.