Archiwum tagu: internet

Marketing internetowy  

Marketing internetowy jest pojęciem dość szerokim. Obejmuje szereg działań mających na celu zareklamowanie danego produktu lub usługi. Zmierzamy do tego poprzez przesyłanie informacji marketingowej do odpowiadających nam odbiorców. Wybór grupy odcelowej pozwala na dotarcie do właściwych klientów i ich pozyskanie. Na marketing internetowy składają się reklamy, które są publikowane w różnej formie. Reklamą jest wyświetlenie się strony na pierwszych stronach rankingu wyszukiwarek. Na obcych stronach, zwykle o działalności powiązanej z naszą, zamieszcza się odpowiednie linki. Dużą siłę przebicia mają reklamy multimedialne, które jednak są dość drogą formą marketingu. Poza tym wszędzie natykamy się na banery oraz ogłoszenia reklamowe. Coraz więcej mówi się również o marketingu szeptanym, który dobrze funkcjonuje m.in. dzięki portalom społecznościowym. Działania marketingu internetowego obejmują również listy marketingowe. Rejestrując się na różnych stronach zwykle jesteśmy pytani, czy chcemy otrzymywać nowe informacje o bieżących działaniach danej firmy lub o nowych wydarzeniach. Jeśli zaakceptujemy taką możliwość, wówczas otrzymujemy je na e-mail. Przy okazji podmiot ma możliwość zwiększenia zainteresowania klienta formą reklamy, którą ten będzie otrzymywał pocztą mailową. Część firm w okresach świątecznych przesyła kartki świąteczne o charakterze multimedialnym np. śpiewającego kurczaka lub św. Mikołaja zjeżdżającego na saniach. W ten sposób można wpłynąć na konsumenta wzbudzając jego pozytywne odczucia wobec firmy, a to wpływa na przyszłe decyzje dotyczące wyboru produktu. Mailing reklamowy należy do bardzo popularnych metod reklamy. Niestety wciąż popularną, ale niezbyt chlubną metodą reklamy jest spamowanie. Na naszą skrzynkę otrzymujemy informacje niewiadomego pochodzenia, które są dla nas niepożądane.

Pozycjonowanie stron  

Bez strony internetowej żadna firma właściwie nie istnieje. Gdy konsument potrzebuje konkretnej usługi lub produktu z reguły otwiera przeglądarkę internetową. Dzięki temu, w krótkim czasie może wyszukać oferty kilku firm, porównać je ze sobą i wybrać najkorzystniejszą opcję. Właśnie z tego względu konieczne jest dobre wypozycjonowanie strony. Pozycjonowanie polega na takiej ekspozycji danej witryny, aby po wpisaniu sloganu służącego wyszukaniu pożądanej przez konsumenta opcji strona wyświetliła się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Internetowym konsumentom zależy przede wszystkim na szybkim wyszukaniu konkretnych treści. Przede wszystkim tytuł strony musi zawierać interesujący tekst oraz równie ciekawy opis umieszczony pod nim. Dzięki takiemu zabiegowi internauta zdecyduje się na wejście w pozycję naszej strony, a nie innej. Oczywiście pozycjonowanie nie dotyczy tylko firm świadczących określone usługi, ale może również dotyczyć blogów lub stron fundacji oraz stowarzyszeń. Po prostu każdy, kto chce zaistnieć w sieci internetowej powinien zadbać o pozycjonowanie witryny. Pamiętajmy, że im więcej osób zagląda na naszą stronę i zatrzymuje się na niej na dłuższy czas tym wyżej w wyszukiwarce będzie się ukazywać nasza strona. W wyszukiwarkach działa bowiem parametr popularności. Wyszukiwarki różnią się między sobą pod względem elementów, które biorą pod uwagę przy ocenie stron. Najważniejszym z nich jest wspomniana przed chwilą popularność stron. Poza tym pod uwagę brana jest zwykle budowa oraz zawartość strony, a także link popularity. Budowa i zawartość strony mają najmniejsze znaczenie, ale należy zwracać uwagę na to jak często i w jakich miejscach rozmieszczone są słowa kluczowe. Nie lekceważmy tytułu strony, ponieważ jest on rzucającym się w oczy elementem strony.

Google Adwords  

Data publikacji: 17-02-2012, Tagowanie: marketing internetowy, internet

Reklama jest niezwykle ważnym czynnikiem pozwalającym na zaistnienie danego podmiotu. Bardzo dużą rolę odgrywa obecnie reklama internetowa. Pożytecznym narzędziem stała się platforma Google Adwords. Dzięki Google reklamy mają szansę na pojawienie się w każdym miejscu internetowej przestrzeni. Otwierając jakkolwiek stronę natykamy się w większości przypadków na umieszczoną na niej reklamę. Reklamodawcy chętnie się afiszują na najbardziej popularnych portalach. Poza tym, gdy wyszukiwarka Google wyświetla nam listę wyników związanych z wprowadzonym przez nas słowem lub frazą, po prawej stronie ekranu również pojawiają się zwykle reklamy. Reklamy wciskają się wszędzie. Właściciele np. poczytnych blogów mogą na tym dodatkowo zarobić. Dzięki Google Adwords mamy możliwość zamieszczenia własnego linku sponsorowanego. Opisywane narzędzie jest powszechnie wykorzystywane ze względu na łatwą obsługę. Poza tym możemy na bieżąco monitorować nasze kampanie reklamowe. Efekty, jakie osiągniemy tą metodą zależą głownie od nas. Google Adwords tylko umożliwia zamieszczenie skonstruowanych przez nas linków. Dobra reklama to przede wszystkim dobra treść. Z rozmysłem musimy wybierać słowa oraz wyrażenia kluczowe, które będą odnosiły się do naszej działalności. Istotne jest to, że reklama dzięki Google Adwords trafia do właściwych odbiorców. Poza tym platforma pozwala również zawęzić grupę odbiorców np. do określonego regionu. Zainteresowani użytkownicy mają do niej łatwy dostęp, ponieważ jedyne co muszą zrobić to kliknąć w reklamę. Ważnym aspektem jest również kwestia finansowa. Osoba, która chce się reklamować nie płaci nic dopóki reklama nie zaczyna faktycznie trafiać do odbiorców. W rzeczywistości przedstawia się to tak, że płaci się od ilości wejść użytkowników na naszą reklamę. Dokładne ustalenia, co do płatności znajdziemy w poradniku Google Adwords.

Copywriting a strony internetowe  

Data publikacji: 17-02-2012, Tagowanie: reklama internetowa, internet

Wszechobecna reklama wymaga intensywnej pracy copywriterów. Ich praca jest widoczna również na stronach internetowych. Teksty dobrej jakości bardzo przydają się w pozycjonowaniu stron. Odpowiednio napisane sprawiają, że wyszukiwarki wstawiają je na wysokich pozycjach. W tym celu wystarczy dobrać odpowiednie słowa. Łatwo się mówi, ale niedoświadczonej osobie na pewno sprawi to trudność. Słowa oraz frazy kluczowe mają niezwykle istotne znaczenie. Ludzie szukając różnych usług szukają ich w pobliskich okolicach. Dlatego do frazy najlepiej dołączyć nazwę naszego miasta. Jeśli prowadzimy na przykład salon kosmetyczny możemy użyć frazy: makijaż dzienny Kraków. Wymyślając odpowiednie słowa i frazy kierujemy się perspektywą osób, które wyszukują w Internecie świadczone przez nas usługi. Zastanawiamy się, co one wpisałyby w wyszukiwarkę. Unikamy języka wyrafinowanego, wyrazów, których się rzadko używa. Najlepszym rozwiązaniem jest zwykły język potoczny, ale zdecydowanie poprawny. Zbyt duża liczba słów i fraz kluczowych nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej, żeby powtarzały się rzadziej, ale teksty zachowały dobrą jakość. Bardzo duże znaczenie ma również nazwa naszej strony oraz towarzyszących jej podstron. Copywriting służy nie tylko efektywnemu pozycjonowaniu. Na stronie głównej zamieszczamy zazwyczaj istotne treści związane z historią firmy, jej ofertą i sukcesami oraz danymi kontaktowymi. Każda strona ma zwykle opis pod hasłem „O nas”. To, w jaki sposób zaprezentujemy działalność naszej firmy będzie miało ogromny wpływ na jej przyszłość. Informacje muszą być rzetelne, ale podane w lekkiej formie, którą przyjemnie się czyta. W zależności od brany teksty mogą mieć żartobliwy charakter, ale ich treść musi być od razu właściwie kojarzona. Dobrze by było zamieścić informację dotyczącą misji firmy. Powinno to być jedno zdanie, które dokładnie przedstawi, co jest dla firmy najważniejsze.