Archiwum tagu: reklama internetowa

Marketing internetowy  

Marketing internetowy jest pojęciem dość szerokim. Obejmuje szereg działań mających na celu zareklamowanie danego produktu lub usługi. Zmierzamy do tego poprzez przesyłanie informacji marketingowej do odpowiadających nam odbiorców. Wybór grupy odcelowej pozwala na dotarcie do właściwych klientów i ich pozyskanie. Na marketing internetowy składają się reklamy, które są publikowane w różnej formie. Reklamą jest wyświetlenie się strony na pierwszych stronach rankingu wyszukiwarek. Na obcych stronach, zwykle o działalności powiązanej z naszą, zamieszcza się odpowiednie linki. Dużą siłę przebicia mają reklamy multimedialne, które jednak są dość drogą formą marketingu. Poza tym wszędzie natykamy się na banery oraz ogłoszenia reklamowe. Coraz więcej mówi się również o marketingu szeptanym, który dobrze funkcjonuje m.in. dzięki portalom społecznościowym. Działania marketingu internetowego obejmują również listy marketingowe. Rejestrując się na różnych stronach zwykle jesteśmy pytani, czy chcemy otrzymywać nowe informacje o bieżących działaniach danej firmy lub o nowych wydarzeniach. Jeśli zaakceptujemy taką możliwość, wówczas otrzymujemy je na e-mail. Przy okazji podmiot ma możliwość zwiększenia zainteresowania klienta formą reklamy, którą ten będzie otrzymywał pocztą mailową. Część firm w okresach świątecznych przesyła kartki świąteczne o charakterze multimedialnym np. śpiewającego kurczaka lub św. Mikołaja zjeżdżającego na saniach. W ten sposób można wpłynąć na konsumenta wzbudzając jego pozytywne odczucia wobec firmy, a to wpływa na przyszłe decyzje dotyczące wyboru produktu. Mailing reklamowy należy do bardzo popularnych metod reklamy. Niestety wciąż popularną, ale niezbyt chlubną metodą reklamy jest spamowanie. Na naszą skrzynkę otrzymujemy informacje niewiadomego pochodzenia, które są dla nas niepożądane.

Pozycjonowanie stron  

Bez strony internetowej żadna firma właściwie nie istnieje. Gdy konsument potrzebuje konkretnej usługi lub produktu z reguły otwiera przeglądarkę internetową. Dzięki temu, w krótkim czasie może wyszukać oferty kilku firm, porównać je ze sobą i wybrać najkorzystniejszą opcję. Właśnie z tego względu konieczne jest dobre wypozycjonowanie strony. Pozycjonowanie polega na takiej ekspozycji danej witryny, aby po wpisaniu sloganu służącego wyszukaniu pożądanej przez konsumenta opcji strona wyświetliła się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki. Internetowym konsumentom zależy przede wszystkim na szybkim wyszukaniu konkretnych treści. Przede wszystkim tytuł strony musi zawierać interesujący tekst oraz równie ciekawy opis umieszczony pod nim. Dzięki takiemu zabiegowi internauta zdecyduje się na wejście w pozycję naszej strony, a nie innej. Oczywiście pozycjonowanie nie dotyczy tylko firm świadczących określone usługi, ale może również dotyczyć blogów lub stron fundacji oraz stowarzyszeń. Po prostu każdy, kto chce zaistnieć w sieci internetowej powinien zadbać o pozycjonowanie witryny. Pamiętajmy, że im więcej osób zagląda na naszą stronę i zatrzymuje się na niej na dłuższy czas tym wyżej w wyszukiwarce będzie się ukazywać nasza strona. W wyszukiwarkach działa bowiem parametr popularności. Wyszukiwarki różnią się między sobą pod względem elementów, które biorą pod uwagę przy ocenie stron. Najważniejszym z nich jest wspomniana przed chwilą popularność stron. Poza tym pod uwagę brana jest zwykle budowa oraz zawartość strony, a także link popularity. Budowa i zawartość strony mają najmniejsze znaczenie, ale należy zwracać uwagę na to jak często i w jakich miejscach rozmieszczone są słowa kluczowe. Nie lekceważmy tytułu strony, ponieważ jest on rzucającym się w oczy elementem strony.

Presell pages  

Osoby znające się na pozycjonowaniu dobrze wiedzą, jakie rozwiązania są najkorzystniejsze. Często spotykamy się z określeniem pozycjonowania SEO. Jest to skrót pochodzący z języka angielskiego - Search Engine Optimization. Oznacza on po prostu czynności, których celem jest doprowadzenie do osiągnięcia możliwie wysokiej pozycji strony w rezultatach wyszukiwania różnych wyszukiwarek internetowych. Działania te koncentrują się wokół określonych słów oraz wyrażeń kluczowych. Jedną z metod jest tworzenie katalogów presell page. Obecnie jest ot jedna z najpowszechniejszych metod pozycjonowania. W języku potocznym o presell pages mówi się zwykle precle lub SEO precle. Najprościej mówiąc precle są stronami, które umożliwiają zamieszczanie tekstów związanych z główną stroną, w których umieszcza się linki odsyłające do tej strony. Bardzo ważne jest pisanie odpowiednich tekstów pod presell pages. Jeśli sami nie potrafimy tego zrobić to nie ma problemu, ponieważ obecnie mnóstwo osób zajmuje się pisaniem takich tekstów, a ich koszt nie jest duży. Katalogi presell pages dobrze jest tworzyć pod względem tematycznym lub wyodrębniać w nich odpowiednie działy, które znajdą się na oddzielnych subdomenach. Unikajmy wprowadzania tekstów „śmieciowych”, które nie przedstawiają żadnej konkretnej treści. Bardziej opłacalne jest zamieszczane mniejszej ilości wpisów, ale o większej wartości merytorycznej. Do tworzenia katalogu presell pages zazwyczaj używa się skryptu WordPress. Przede wszystkim jest on darmowy i nie sprawia trudności w instalacji oraz przy konfiguracji. Zabierając się za precle róbmy to z głową. Wybierzmy odpowiednią domenę, a nie budujmy precli na subdomenach. Nie mniej ważnym elementem są wtyczki. Precle powinny mieć odpowiednie tytuły, które je dobrze opiszą.

Copywriting a strony internetowe  

Data publikacji: 17-02-2012, Tagowanie: reklama internetowa, internet

Wszechobecna reklama wymaga intensywnej pracy copywriterów. Ich praca jest widoczna również na stronach internetowych. Teksty dobrej jakości bardzo przydają się w pozycjonowaniu stron. Odpowiednio napisane sprawiają, że wyszukiwarki wstawiają je na wysokich pozycjach. W tym celu wystarczy dobrać odpowiednie słowa. Łatwo się mówi, ale niedoświadczonej osobie na pewno sprawi to trudność. Słowa oraz frazy kluczowe mają niezwykle istotne znaczenie. Ludzie szukając różnych usług szukają ich w pobliskich okolicach. Dlatego do frazy najlepiej dołączyć nazwę naszego miasta. Jeśli prowadzimy na przykład salon kosmetyczny możemy użyć frazy: makijaż dzienny Kraków. Wymyślając odpowiednie słowa i frazy kierujemy się perspektywą osób, które wyszukują w Internecie świadczone przez nas usługi. Zastanawiamy się, co one wpisałyby w wyszukiwarkę. Unikamy języka wyrafinowanego, wyrazów, których się rzadko używa. Najlepszym rozwiązaniem jest zwykły język potoczny, ale zdecydowanie poprawny. Zbyt duża liczba słów i fraz kluczowych nie jest dobrym rozwiązaniem. Lepiej, żeby powtarzały się rzadziej, ale teksty zachowały dobrą jakość. Bardzo duże znaczenie ma również nazwa naszej strony oraz towarzyszących jej podstron. Copywriting służy nie tylko efektywnemu pozycjonowaniu. Na stronie głównej zamieszczamy zazwyczaj istotne treści związane z historią firmy, jej ofertą i sukcesami oraz danymi kontaktowymi. Każda strona ma zwykle opis pod hasłem „O nas”. To, w jaki sposób zaprezentujemy działalność naszej firmy będzie miało ogromny wpływ na jej przyszłość. Informacje muszą być rzetelne, ale podane w lekkiej formie, którą przyjemnie się czyta. W zależności od brany teksty mogą mieć żartobliwy charakter, ale ich treść musi być od razu właściwie kojarzona. Dobrze by było zamieścić informację dotyczącą misji firmy. Powinno to być jedno zdanie, które dokładnie przedstawi, co jest dla firmy najważniejsze.